Молитва у зору архимандрита Софронија

Царе вечни, беспочетни, Ти који си пре свих светова, Створитељу мој, Који си позвао све ствари из небића у овај живот: благослови овај дан који си ми Ти по Својој недокучивој доброти дао. Силом Твога благослова омогући ми у сваком тренутку овог предстојећег дана да говорим и делам за Тебе, у славу Твоју, у Твом страху, према Твојој вољи, чистог духа, са смирењем, трпљењем, љубављу, благошћу, миром, храброшћу, мудрошћу и у молитви, и да свуда будем свестан Твог присуства.
Да, Господе, по великој милости Твојој, уведи ме твојим Духом Светим у свако добро дело и реч, и подари ми да цео свој живот ходим пред очима Твојим, без спотицања, по правди Твојој коју си нам открио, како сам не бих додавао грех на грех.
О, Господе, велики у милости, поштеди мене који пропадам у својој злоби. Немој одвратити лице Своје од мене. А када ме моја посуновраћена воља заведе на друге путеве, не остави ме Спаситељу мој, већ ме силом Својом поново врати на Твој свети пут.
О Ти који си добар, коме су сва срца отворена, Ти знаш моје сиромаштво и моју глупост, моје слепило и моју бескорисност, и страдања моје душе су пред Тобом. Стога Те молим: Чуј ме, у мом страдању и испуни ме Твојом силом свише. Подигните мене који сам узет грехом, и избави ме поробљеног страстима. Исцели сваку моју скривену рану. Очисти ме од свих мрља телесних и духа. Спаси ме од сваког унутрашњег и спољашњег подстицаја који је гадан у Твојим очима и болан за мог брата.
Усрдно Те молим утврди ме на путу Твојих заповести и до мог последњег даха не дозволи ми да се удаљим од светлости закона Твојих, тако да заповести Твоје постану једини закон бића мог у овом животу и у вечности.
О Боже, Боже мој, молим Ти се за многе и велике ствари, услиши ме. Не одбаци ме од Себе због моје уображености и смелости, већ ме снагом Своје љубави води на путу Твоје воље. Дај ми да Те волим као што Си заповедио, свим срцем својим и свом душом својом, и свим умом својим, и свом снагом својом – свим својим бићем.
Јер само Ти си свети покров и свемоћни бранитељ живота мог, и Теби приносим славу и уздижем молитву своју.
Даруј ми да познам истину Твоју пре него што одем из овог живота. Одржи мој живот у овом свету, све док Ти не принесем истинско покајање. Немој ме узети у половини дана мојих, и када будеш изволео да живот мој приведеш крају, укажи ми унапред о смртноме часу, тако да припремим душу своју да пред Тебе изиђе.
Буди са мном, О Господе, тога дана величанственог и светог, и дај ми радости спасења Твог. Очисти ме од видљивих и тајних грехова, од сваког безакоња скривеног у мени, и дај ми добар одговор на страшном суду Твом.
Амин.